Top 3 redenen voor eventbezoek

 

Keyzer Events

BLOG

Top 3 redenen voor eventbezoek

06 Jan 2018 \\ Trends

Als organisator van Zakelijke Events ben je altijd bezig met het bereiken van de juiste doelgroep en het behalen van het liefst zoveel mogelijk inschrijvingen en deelnemers. Maar wat vinden die bezoekers nu echt belangrijk? En wat trekt hen over de streep om zich te registreren? The Experience Institute deed hier onderzoek naar. Lees in deze blog wat de drie hoofdredenen zijn voor het bezoeken van zakelijke events.

 

Iedereen die een uitnodiging op de (digitale) deurmat krijgt stelt zichzelf twee vragen:

1.Is het noodzakelijk/verplicht om te gaan?

2.Heb ik zin om te gaan?

 

Zorgen dat jouw genodigde JA zeggen op bovenstaande vragen is de sleutel naar succes. Maar hier ligt ook meteen de grootste uitdaging. Want wat zijn nu de belangrijkste redenen voor het bezoeken van een zakelijke event.

Uit het “Decision To Attend” rapport blijkt dat de drie hoofdredenen voor bezoek zijn:

 

1.Educatie – 92%

2.Locatie – 78%

3.Netwerken – 76%

 

Laten we eens wat dieper op deze drie onderwerpen ingaan.

 

Educatie

Van de respondenten sprak 91% uit het belangrijk te vinden om ook als volwassene te blijven leren. Mensen willen op de hoogte blijven van wat er speelt binnen hun vakgebied en geïnspireerd raken tijdens events. Of dit nu is tijdens presentaties of op de beursvloer. Goede content en sprekers zijn hierbij onmisbaar. Door een programma samen te stellen waarvan je bezoekers echt iets opsteken en sprekers aan te trekken die naam en faam hebben opgebouwd binnen hun vakgebied. Vergoot je de kans dat je doelgroep jouw event voor geen goud wil missen.

 

Locatie

De locatie speelt ook een gigantische rol in het beslissingsproces om wel of niet naar een event te gaan. Voor 20-30% van de respondenten is de locatie zelfs de hoofdreden. Factoren die hierbij een rol spelen zijn de afstand die afgelegd moet worden om op het event te komen (OV, auto, vliegtuig). In welke stad en/of land het event plaatsvindt. Vindt de potentiële bezoeker het leuk om naar die plaats toe te gaan. Of bij internationale events; is het land leuk genoeg om er bijvoorbeeld een vakantie aan vast te plakken? En vergeet natuurlijk ook niet de tijd en de financiële investering die het kost om er te komen en verblijven. Verplaats je daarom goed in je doelgroep en doe je best om een inspirerende en goed bereikbare locatie te vinden waarvan je doelgroep zegt; daar MOET ik bij zijn.

 

Netwerken

76% van de respondenten geeft aan het zeer belangrijk te vinden om face-2-face te kunnen netwerken tijdens zakelijke events. Daarom is het van groot belang hier tijd en ruimte voor vrij te maken in je programma. Faciliteer hier ook in door programmaonderdelen op te nemen die mensen met elkaar in contact brengen. Naast het persoonlijk ontmoeten van nieuwe mensen geeft 42% aan ook graag te willen socializen via Social Media. Mensen zijn op zoek naar contactmomenten die ze helpt hun zakelijke netwerk uit te breiden.

 

Samenvattend kunnen we concluderen dat als je de bezoekersaantallen van jouw event wilt vergroten je bovenstaande drie onderdelen zult moeten opnemen in je eventplan.

 

Heb je hier hulp bij nodig? Dan zijn wij er voor je! Neem nu contact op. Wij helpen je graag!

.

RECENT

04 Jan 2018 \\ Trends

06 Jan 2018 \\ Trends

10 Jan 2018 \\ Trends

POPULAR

08 Jan 2018 \\ Onderzoeksrapport

12 Jan 2018 \\ Trends

14 Jan 2018 \\ Trends

Copyright @ All Rights Reserved