De Wachtverzachter

 

Keyzer Events

BLOG

De wachtverzachter

31 mei 2018 \\ Event Planning

Afgelopen weekend was ik met mijn dochter naar het concert van Katy Perry in de Ziggo Dome in Amsterdam. Als Event Specialist weet ik als geen ander dat de beleving van een event al lang begint voordat het moment suprême er daadwerkelijk is.

 

In de wachtrij

Bij veel events kom je er helaas niet omheen dat je in de wachtrij staat om naar binnen te kunnen. Maar wat doe je als organisator om dit wachtmoment zo prettig mogelijk te maken? Dit is immers een belangrijk moment om de beleving van de bezoekers een positieve draai te geven.

 

De Ziggo Dome heeft hier goed over nagedacht. Op het LED scherm dat boven de ingang hangt werd naast de gebruikelijke reclame en aankondigingen voor komende concerten ook een Katy Perry Quiz gespeeld. Mensen die in de rij stonden te wachten om naar binnen te gaan konden met hun telefoon meespelen en de vragen beantwoorden. Na het beantwoorden van iedere vraag werd de winnaar, de gene die als eerste het juiste antwoord gaf, in beeld getoond. Echt een leuke afleiding van dat super saaie wachten.

 

De Wachtverzachter

Ik noem dit altijd de Wachtverzachter en ze zijn er in vele vormen. Een online quiz gebaseerd op het thema is er één van. Maar denk bijvoorbeeld ook aan gezellige muziek, acteurs die de wachtende mensen vermaken of stellingen ophangen op ooghoogte die de mensen aanzetten tot nadenken en een gesprek opgang brengen. Netwerken hoeft namelijk niet te wachten tot de borrel aan het eind 😊.

 

Reden waarom het zo belangrijk is mensen al direct een positieve beleving te geven is dat de beginemotie zich in 99% van de gevallen doorzet gedurende de rest van het evenement. Als jouw gasten dus al chagrijnig naar binnen gaan is het praktisch onmogelijk dit om te keren naar een dikke vette WAUW.

 

Even een paar korte tips op een rij:

  1. Maak een inschatting van de toestroom naar jouw event. Verwacht je veel mensen op hetzelfde tijdstip?
  2. Bedenk met welk gevoel je jouw gasten wilt laten deelnemen aan het event (vrolijk, geïnspireerd, verrast, energiek)
  3. Bedenk of je een wachtverzachter gaat inzetten en zo ja, welke
  4. Bepaal het tijdstip en boek/regel de wachtverzachter

 

Ik wens je heel veel succes bij het creëren van een onvergetelijke belevenis voor jouw gasten. Heb je hierbij hulp nodig? Neem dan nu contact met mij op!

 

 

 

RECENT

04 Jan 2018 \\ Trends

06 Jan 2018 \\ Trends

10 Jan 2018 \\ Trends

POPULAR

08 Jan 2018 \\ Onderzoeksrapport

12 Jan 2018 \\ Trends

14 Jan 2018 \\ Trends

Copyright @ All Rights Reserved